Kropp och själ

Mår kroppen bra mår själen bra, mår själen bra mår kroppen bra... De går handihand helt enkelt... Detta synsätt tror jag starkt på...

Jag har varit så otroligt trött och orkeslös i veckan... Mina promenader som jag i vanliga fall tycker är en energihämtare har bara varit en plåga, jag har verkligen fått tvinga mig själv ut för att få lite luft... Alla som känner mig vet att jag inte är en kvällsmänniska men i veckan har det varit extremt... Före eller strax efter klockan nio har mina ögonblock varit tyngre än bly och jag orkar knappt dra mig till toaletten för att ta av mig linserna, tvätta ansiktet och borsta gaddarna... Så fort jag lagt mig på kudden har jag hamnat i drömmarnas värld... Fördelen med detta har ändå varit att jag inte vaknat mitt i natten och legat och funderat... Men jag har ändå haft svårt att komma ur sängen på morgonen... Jag har varit som Fredrik i stort sett alltid är på mornarna... -suckar- Hur kan man vara som en klubbad säl BÅDE på kvällarna och mornarna?? En ekvation som jag inte riktigt får ihop... Den inre stressen har fått mig att mår illa, även fast jag i veckan har puttat bort stressen, ialla fall i slutet av veckan... Jag har mått illa samtidigt som jag igår skulle ha kunnat äta hur mycket som helst av chips, godis, popcorn etc. Jag hade kunnat ge hur mycket som helst för lite salta chips eller bra saltade popcorn...

Jag anser mig själv att må bra i själen men när kroppen mår som den mår just nu, så blir balansen i själen och sinnet också rubbat....

Solnedgång i Jordanien

Harmoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback