Världens bästa människor

Visst har man tur när man (läs: jag) omges av underbara och härliga människor? Både vänner och släkt som är helt fantastiska, minst sagt. Tacksam är vad jag är och när livet ställs på sin spets så är det ändå personerna i ens liv som är det viktigaste. Och jag har turen att omges av dessa härliga människor (och några till).  

En pappa som varje år till jul ger oss barn varsin chokladask med en sedel inpillad mellan plasten och kartongen, jag blir lika rörd varje år. Eller en mamma som skickar roliga mms på deras två smått galna katter eller något annat roligt. Eller en lillasyster som helt apropå kan skicka ett meddelande där det står; älskar dig. Eller vad sägs om en svärmor som erbjuder sig att vi ska få "magasinera" våra möbler hos henne under en kortare tid? Eller en svägerska (och svåger) som alltid är så givmild när jag (vi) helt plötsligt dyker upp i deras hall. Eller en Tomtebo-Helena som jag gärna tillbringar många timmar med, gärna över några bitar sushi, lite te samt en stor mängd prat om böcker och livet i allmänhet. Eller ett mumintroll på andra sidan Östersjön som är lite av min räddande ängel och hennes klarsynhet över saker och ting i livet är något jag värderar högt, att hon dessutom har en helt underbar kille bredvid sin sida gör det inte sämre direkt. Eller en Dr B som bjuder på sina underbara choklamuffins under några timmars surr om allt mellan himmel och jord. Eller en Josefa som gärna tar långluncher med mig på hennes lediga dagar. Eller en AnnaPanna som peppar och hejar fram mig, både i medvind och motvind, och hennes smått galna sambo och hund gick rak in i hjärtat, de också. Och för att inte glömma den helt underbara människa som jag vaknar vid nästan varje dag, en F, som jag skrattar tillsammans med varje dag och där ingenting är omöjligt att genomföra. Eller alla dessa ögonblicksmöten, personer som berör, som jag helst vill sätta in i en alldeles speciell låda i min
byrå. 

Med dessa ord avslutar jag 2009 på bloggen och ser framemot 2010. Förhoppningsvis året då mitt liv tar en ny riktning och vem vet, kanske går allt väldigt, väldigt fort när hjulet väl börjat rulla. Jag fortsätter hursomhelst att fundera, skriva och dela med mig av detta till den som vill läsa.  

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du är då så gullig Lisa.. men jag håller med dig: Det är skönt att ha de bästa omkring sig. Det gör att man orkar uthärda jobbiga saker, har någon att dela roliga saker, att ha nån att prata med om vardagliga saker.. och att bara kunna VARA. Det är de bästa :-) Det gäller att samla alla högkvalitativa människor under kategorin "vänner" och du har såklart en given plats i min byrå med :-D Kul o ses snart! kram

2010-01-03 @ 17:14:55
Postat av: Jag

Saknar dig massor! Men vi ses snart igen. :) KRAM

2010-01-04 @ 09:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback