I min byrålåda

Jag har en byrålåda. Den är inte fysisk. Den finns bara i min fantasi. Hur stor den är vet jag inte riktigt. Den kan växa eller minska beroende på vad som händer i mitt liv. Jag vet bara att det finns massor med små lådor i olika storlekar.

I dessa små lådor finns personer som betyder något speciellt i mitt liv. Personer som jag skulle vilja plocka fram när jag känner att jag behöver dem, bara vill umgås med dem eller se dem i verkligheten. Det kan vara gamla bekantskaper likväl som det kan vara nya bekantskaper.

Bekantskaper som varat i flera år och som jag aldrig skulle vilja vara utan. Men även bekantskaper som jag inte har träffat så många gånger, de som tillför något i mitt liv. En positiv, glad människa får alltid plats i någon av mina lådor. En person som gör skillnad i mitt liv. Dessa personer är såna personer som jag vill kunna ta fram då och då, bara för att de berikar mitt liv. Säkert mer än vad de någonsin kommer att veta om. Ibland kan det även handla om korta möten. Ögonblicksmöten med människor som får en att må så jävla bra. Alla dessa möten kan få plats i en egen speciell låda.

I min byrålåda finns många härlig, underbara, vackra och sköna personer plats. Och med risk att glömma bort någon så nämner jag inga vid namn. Ni vet säkert ändå vilka ni är. MIna älskade, underbara vänner. Men ikväll hade jag mer än gärna tagit fram vännen som bor på andra sidan havet. Oj, vad jag saknar henne nu. Tre veckor kvar innan vi träffas igen. -suckar-

Och såklart, alla som är negativa och drar ner mig kommer inte i närheten av min byrålåda. Stoppskylten är flera meter ifrån min byrå för att undvika alla negativa influenser!

Så välkommen till min byrålåda! Här finns många härliga och underbara människor!

Byrå med många lådor
Bild från denna sida


Kanske ser min byrå ut något i denna stil, vem vet...?


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, ibland behöver man ta fram dom som finns i hjärtat.

Och tur är väl att man i alla fall kan tänka på dom, och det brukar hjälpa (mig i alla fall)



Kram

Postat av: Jag

Eller när man saknar dem, slå en pling. Bara för att få höra deras röster. Några minuter på telefonen har man ALLTID tid med.



Det brukar då jag göra ialla fall. :)

2009-08-01 @ 07:21:35
Postat av: Helena

Så fint skrivet.. och vilken cool byrå :-D jag har nog nån liknande tror jag hihi... kram

Postat av: Jag

Tack för den fina kommentaren, Kåmpis Helena! :)



Jag tror de flesta har en byrå med små lådor, de vet bara inte om det. ;)

2009-08-03 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback