Vinter

Det är vinter nu och jag försöker undvika att känna efter. Det är mörkt, solen syns inte ofta och när den väl gör det så springer jag nästan ut för att ta en promenad, bara för att få lite sol på näthinnan och för att få lite energi. 

Jag undviker att känna efter att det känns besvärligt att ta på sig alla kläder man ska ha på sig för att inte frysa. Jag undviker att tycka det är jobbigt att ta av mig skorna på jobbet när jag ska ta av mig täckbyxorna och sedan en gång till för att ta på mig dem när jag ska hem igen. Jag bara gör det utan att känna efter. Jag undviker att känna efter att det är kallt om ansiktet när resten av kroppen är varm när jag är på promenad.

Jag försöker undvika att känna efter att det är vinter, ställer mig i duschen och längtar efter sommarens bad, där jag ligger viktlös, vattnet omsluter mig och det är underbart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback