Ord som påverkar en

Just nu har jag kommit in i en riktig läsarperiod. Det är sån jag är, man kanske kan säga att jag är en periodare...

Nåja, jag vill rekommendera lite böcker som jag har läst på senare tid:

Camilla Läckberg:
Isprinssesan
Predikanten
Stenhuggaren
Olycksfågeln

Jodi Picoult
Allt för min syster

Magnus Utvik
Anna, min älskade

Marianne Fredriksson
Älskade barn

Just nu håller jag på att läsa Marianne Fredrikssons "Anna, Hanna och Johanna", den är bra den oxå. Och samtidigt som jag läser den så läser jag Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, den kan man verkligen fastna i ordentligt! Rekommenderas även fast jag inte har kommit så långt i den. 


I "Anna, Hanna och Johanna" läste jag i dag en mening som fastnade i mitt huvud, varav jag egentligen började skriva, och det var att heliga platser ska man inte återvända till. Och så kom Lisas hjärnkontor igång! Är det så? Jag kan känna att stränderna hemma i Luleå för mig en gång i tiden var heliga för mig, är det så att man egentligen bara ska komma ihåg dessa platser och aldrig mer återvända till dem? Platserna förändras med tiden och kommer aldrig mer vara "mina" igen... 

Jag vet faktiskt inte...men det tåls att fundera på lite... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback