September - hösten är här, mina vänner!

Så är hösten här, sommaren är slut. Luften är frisk och klar. Mörket smyger sig in genom fönstrerna på kvällarna och jag tänder värmeljus överallt och bara myser i mitt hem och hur mitt liv är just nu. Trots att det blir mörkare och mörkare ute nu, så är det tvärtom i mitt inre, jag skymtar ljuset där inne.

Kraften är inte tillbaka och jag kan tänka mig att det kommer att ta ett tag innan den är helt tillbaka. Jag gör inte mer än vad jag orkar, vardagen är viktigast just nu, skolan är prio ett, allt kommer efter det.
Jag klarar inte av att ta mer än en dag i taget, framförhållningen är inte mer än en vecka framåt. Jobbigt men jag vet att om det blir för mycket kommer jag att kollapsa. Det gäller att se sina begränsningar men det är svårt när hjärnan vill mer än vad kroppen orkar.

Jag vill vara bland vänner som jag mår bra av, jag behöver deras energi och kraft, jag undviker de som drar ur mig den lilla energin och kraften som jag har. (Tack, Jenny och Helén, för tisdagkvällen, ni gav mig så mycket energi, TACK, TACK, TACK!!!)

Jag börjar känna mig glad igen... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback