Funderingar på en lördag

Tankarna snurrar i mitt huvud, de kommer som egentligen aldrig på sin plats. Inte ens när jag sover får jag vila, de är hos mig hela tiden. Ältande, malande och slitande tankar som aldrig tar slut.

Jag försöker komma underfund med mig själv, hur jag är och fungerar. Jag är väl ganska säker på vem jag är egentligen, det är bara att jag ska jobba mer med mig själv hur jag fungerar och hur jag agerar i vissa situtioner.

Mina höga krav, var kommer de ifrån egentligen? Är det något jag har skapat själv eller hur ligger det till egentligen? Kommer jag någonsin att kunna sänka dem?

Frustrerad när jag vill mer än vad jag klarar av, klarar inte av mer än att se en vecka framåt för att sedan endast kunna ta en dag i taget. Jag vill läsa mer än vad jag klarar av och orkar. Jag ska ta bort alla måsten i mitt liv, ska jag nu oxå behöva ta bort alla vill? Vad finns då kvar av mig? 

Jag vill ju bara må bra, är det för mycket begärt? Och vad gör man när man börjar misströsta? När man börjar tvivla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback