Tålamod

Tålamod har aldrig varit min starka sida, förrän nu, tror jag...

Jag har lärt mig att ha tålamod, lite åtminstone...


Jag har fått lära mig att jag inte kan stressa fram saker och ting, jag har fått lära mig att jag behöver inte göra allt på en gång och det som kändes som en pedantiskt, nästan maniskt, för ett tag sedan, känns inte tvunget längre, utan bara som en del av mig, utan det maniska och pedantiska.


Jag vet hur jag vill ha det, men det behöver inte vara 110 procent jämt, jag behöver inte göra allt på en gång, jag kan dela upp det och hålla på med ett projekt i flera dagar.

Som nu tex har jag monterat ner mitt skrivbord, tagit ner hyllorna från väggarna och flyttat sängen, ja okej det var väl kanske ändå ganska mycket men då ska ni tänka att om det hade varit som förut hade det redan varit ommöblerat och allt klart! För någon dag sedan rensade jag skrivbordet och om någon dag kanske jag fortsätter...  För hur det än är så blir det en kedjereaktion för någonstans måste jag sätta sakerna och detta leder till att jag kommer att få mer att göra, men vet ni?

Jag behöver inte göra det idag eller imorgon eller ens nästa vecka, utan när jag känner för det och har lust till det. Jag ska göra det, visst ska jag göra det, men jag måste inte göra det.
Känner ni och ser ni den stora skillnaden mellan SKA och MÅSTE?

Och det känns så bra, för vem har inte haft större krav på mig om inte jag själv? Och alla dessa måsten ska bort ur mitt liv och jag har kommit en bit på vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback