Bevis för vem?

Vad är det jag egentligen ska bevisa? Och framför allt för vem? För mig själv? För alla andra? Eller vill jag bara visa att jag kan bättre än alla andra? Kanske är det här prestationsångesten kommer in... Jag vet faktiskt inte...

Jag kan ju inte göra bättre än min egen förmåga... Varför pressar jag mig själv så jäkla hårt hela tiden? Varför vill jag hela tiden vara så duktig, utan att jag egentligen behöver vara det?

Varför känner jag mig så tom hela tiden? Varför känns det som att marken hela tiden gungar under mina fötter? Och hur jag än försöker så kan jag inte göra så att det gungar mindre.

Så säg mig du, vad är det jag ska bevisa? Och för vem? För jag har ingen aning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback