Mitt kök

Mitt kök är litet, fullt och oparktiskt. Skåpluckorna har en ful gul färg och själva skåpen är slitna. Bänkarna är låga och inte så himla stora, personer lite längre än mig får lätt ryggskott när de står där. Spisen har endast  3 plattor. Kyl och frys är dock stora men inte de modernaste skåpen. Bänken som är mot fönstret är uppsatt provisoriskt ser det ut som och under bänken finns endast ett skåp. Resterande plats under bänken är bara öppet, precis som det var när jag var liten. Jag älskade att sitta där under när jag var liten, idag tycker jag det bara är opraktiskt.

Men....

Jag älskar mitt kök. Jag älskar att laga mat där. Jag vet var allt finns. Jag har anpassat mig att det är litet och jag har hittat ett sätt som fungerar. För mig är matlagningen en konst, jag skapar något som jag och andra får njuta av. Och jag njuter av att få ställa fram mat till mig och mina nära och kära. Jag tycker om att stå och diska efter maten, det är en avkoppling för mig. Det bästa är efteråt när jag går förbi köket, tittar in och bara njuter av att det är undanplockat och fin. Och platsen under bänken som vetter mot fönstret har vi utnjyttjat på bästa möjliga sätt.

Jag älskar mitt kök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback