So long farewell!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jajamensan! Jag gifte mig och en månad efter hade vi en överraskningsfest för nära och kära. En fest som var helt oslagbar! Jag/vi renoverade ett kök, en ny erfarenhet det också.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag ger väldigt sällan nyårslöften, så också förra året och året innan det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jodå! Kåmpis Helena fick lille Bastiano som har varit mina vapendragare under hösten. Även Ulrika och Patrik fick en liten kille, Axel.

4. Dog någon som stod dig nära?


Inte fysiskt sett, men psykiskt sett så har ganska många personer dött för mig.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Eftersom 2010 var nästintill ett perfekt år så är det inte så mycket jag saknar, men jag skulle gärna vilja ha ett givande jobb. Jag fortsätter söka även detta år.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Oj, det är massor av datum som sitter färskt i mitt minne. 28 feb-1 mars. Valborgshelgen. 15 maj. 12 juni. 20 augusti. 28 augusti-4 spetember. 8-11 oktober. 15 oktober.

8. Vad var din största framgång 2010?

Min största framgång under 2010 var att vi lyckades göra en bra vinst på vår lägenhet men även att jag lyckats ta mig igenom en lite mindre bra period på slutet av året. Många planer inför 2011 har planerats under 2010, det kan man väl också se som en framgång. Eller?

9. Största misstaget?


Att alltid ställa upp trots att jag kanske inte vill eller kanske inte kan på grund av olika anledningar. Att inte säga ifrån när personer i min närhet gör saker som inte är helt okej alla gånger. Men hej, man ska ju lära sig av sina misstag och jag ska göra mitt bästa att förbättra mig på detta.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

2010 har varit ett år då jag har varit förkyld till och från men trots det har jag inte haft så mycket sjukdagar under året.

11. Bästa köpet?

Resan till Frankrike.

12. Vad spenderade du mest pengar på?


Köksrenoveringen i Gustavsberg.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Massor! Vänner, släkt, solen, sommar, vinter, vår, höst, resan till Frankrike, renoveringen av köket (att vi lyckades så himla bra! Bådar bra för framtiden!), giftemål, 30-årsfest, Fredriks nya jobb och så vidare.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?


YMCA *skrattar* Och självklart Lasse, speciellt låten Du min vän i livet. Och Chick Coreas uppträdande på Umeå jazzfestival.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

2010 är ett av mina absoluta toppår i livet hittills. Mer behöver jag väl inte säga?

16. Vad önskar du att du gjort mer? 


Njutit mer av sommaren. Det kändes som sommaren var en liten fartsträcka som bara skulle passeras och dessutom jobbade jag en hel del.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?


Att jag hade lagt mindre tid på att bli arg och förbannad på saker och människor som jag ändå inte kan påverka.

18. Hur tillbringade du julen?

Hos mamma och Per.

19. Blev du kär i år?

Japp! Efter 13 år tillsammans så blev jag tokkär i min man. Igen.

20. Favoritprogram på tv?

Pensionärsvarning här! Jag älskar kvalitetsprogram. Och ska jag säga ett enda program jag ser på så blir det Go'kväll. Ett superbra samhällsprogram.

21. Bästa boken du läste i år? 

Lehanes böcker om privatdetektiverna Kenzie och Gennaro. Läsning på hög nivå.

22. Största musikaliska upptäckten? 


Oj, svårt, har inte hittat så mycket "nytt" i år, men ska jag säga en så säger jag Chick Corea

23. Bästa filmen du såg i år?


Hachiko - En vän för livet, tror jag. Jag bölade som en gris. Om nu grisar kan gråta.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Önskade mig inget speciellt men helgen innan jag fyllde år fick vi besök av Maja, Jesper, mamma och Per. Vi hade en mycket trevlig helg då vi åkte Skyview på Globen och gick på teater på Stockholms stadteater.

25. Något du önskade dig men inte fick?

Ett jobb med anknytning till min utbildning.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? 

Jag umgicks med delar av min familj och hade det riktigt bra.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det finns alltid något som kan bli bättre, men 2010 är ändå nästintill perfekt.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?


Lisa-stil. ;)

29. Vad fick dig att må bra? 


Kärlek, äkta vänner, arbetskollegor, utlandsresa, Oasen.

31. Vem saknade du?


Min himmelhund Rulle och min himmelmorfar Roger.

32. De bästa nya människorna du träffade?

Jag kan nog inte peka ut några specifika men jag tänker ofta på vilka underbara och fina människor vi har runtomkring oss.


Som sagt; 2010 är ett av de bästa åren hittills i mitt liv. Och jag hoppas att 2011 fortsätter på samma sätt. Jag tror att 2011 kommer att bjuda på en hel del spännande händelser, och om jag får bestämma så blir det så.

Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker till Thailand och planeringen är i full gång, så jag säger hejdå redan nu. Inte bara för resan utan även för den här bloggen. Jag slutar nu. Jag ska inte sluta skriva. Men jag slutar här. Var jag dyker upp sen, lovar jag att meddela när jag vet var jag hamnar.

Tack för att ni följt med mig sedan 2006, de få och tappra läsarna jag har haft. 

Sound of music
Avslutar med en bild från en av mina favoritfilmer; Sound of music. 

So long, farewell!


Kommentarer
Postat av: Helena

Klart grisar kan gråta, du har väl sett filmen om grisen Wilbur? :)



Lägger du ner bloggen nu Lisa, eller vad? förvirrad



Kram!

Postat av: Jag

skrattar Det är sant. Och du utbildar dig till förskolelärare, visst var det så? (det vill säga; du kan alla barnfilmer och barnböcker i hela världen. :D )



Den här bloggen får vara kvar om det är någon som vill läsa den, men inga nya inlägg. Jag kommer fortsätta blogga, men inte här, du får se var jag bloggar efter att vi kommer hem från Thailand. :) Jag skriver ett inlägg om det då.



KRAM

2011-01-03 @ 11:50:30
Postat av: Helena

Hejrå Lisa.. vi ses någon gång hoppas jag!! Kram

2011-01-03 @ 16:07:43
URL: http://blogg.vk/e-lack
Postat av: Jag

Vi ses imorgon, E-lack! Tack och bock för idag. :)

2011-01-03 @ 16:22:03
Postat av: Lise-Lotte

Det var roligt o läsa allt du skrivit här och vill gärna följa dig vidare :). Kramar i massor

2011-01-03 @ 18:38:54
Postat av: Jag

Tack! Jag skriver sen var jag bloggar vidare. :)

2011-01-03 @ 19:55:29
Postat av: Helena

Nja, alla kan jag nog inte men många ;)

-haha-



Kram!

2011-01-06 @ 08:02:15
URL: http://nomea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback