Boktips från semestern

Denise Rudbergs debut i deckarvärlden. Bra, dock tycker jag att själva fallet faller lite i skymundan av karaktärerna som hon som vanligt berättar detaljerat om. Men jag gillar Rudbergs böcker överlag så jag kommer absolut läsa fortsättningarna om Marianne Jifhoff, som dessutom ska filmatiseras av SF.



Fortsätter med Rudberg och hennes ungdomsböcker; Tillsammans andra och tredje boken. Jag läste första boken för ett bra tag sedan och tyckte den var bra. Att dessutom läsa lite lättare böcker när man avverkat lite tyngre böcker är ganska så skönt. Och bra dessutom! 


I lägenheten vi hyrde under veckan i Evian fanns det en hel del kvarlämnade böcker och Kajsa Ingemarssons bok; Bara vanligt vatten, hann jag plöja igenom trots att den är drygt 500 sidor lång. Jag gillar hennes böcker och denna även så.
 

När jag väl fastnar för en författare vill jag helst läsa allt denne/denna har skrivit. Efter att ha läst Dennis Lehanes böcker om privatdetektiverna Kenzie och Gennaro, vill jag även läsa hans andra böcker. Och Patient 67 är en grym bra bok där den tar en oväntad vändning allt eftersom. Nyligen filmatiserad under namnet; Shutter Island. Jag har nästa sett hela filmen och jag tycker att de har lyckats väldigt bra med den.

Fjärde boken om privatdetektiverna Kenzie och Gennaro. Efter att ha läst de tidigare böckerna, säger jag bara; LÄS! Längtar att få sätta mig ner med den femte boken.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback