Förskönande bild

Det är lätt att försköna det som varit och det som kunde ha varit istället för det som faktiskt är här och nu. Dagarna går upp och ner, trots att jag överlag tycker mig vara vid ganska så gott mod.

Upp, upp, ner, ner.

Jag har det otroligt bra, jag ska inte klaga. Egentligen. Men att veckorna bara går och går utan att något egentligen händer är fruktansvärt jobbigt. Vissa dagar, det vill säga. Absolut inte alla dagar.

Upp, upp, ner, ner.

Jag är inte van vid den här situationen. Långt ifrån. Och jag kommer nog aldrig vänja mig heller. Det är lätt att försköna det som kunde ha varit men som inte är. Det är lätt att tänka OM och längta tillbaka till det som varit, fastän jag vet att jag inte vill tillbaka när jag granskar mitt inre lite extra.

Jag gjorde ett val och jag anser mig själv ha valt rätt, men jag önskar att det kunde ha varit lite annorlunda just här och nu...

Upp, upp, ner, ner...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hör av dig om du vill prata, jag finns här :)

Eller om du bara vill ses på en lunch lr så.

Kram

Postat av: Jag

Jag tar gärna en lunch nästa vecka, vi kan väl prata ihop oss imorgon hos Lise-Lotte. :) Kram, kram

2010-11-05 @ 09:15:34
Postat av: Veronica

Kan vara lite läskigt att känna sig som passagerare i sitt eget liv när det inte styr i den riktning som man önskar. Som du skriver, gäller att hålla sig vid gott mod för bakom alla molnen är himlen faktiskt blå och solen skiner allt den bara orkar :)



STOR kram, vännen!

2010-11-05 @ 17:12:10
Postat av: Jag

Så sanna ord, V, lika klok som vanligt. :) Kram, kram

2010-11-05 @ 20:47:14
Postat av: Lise-Lotte

Jag finns här om du behöver prata eller bara göra något. Kramar i massor och tack för en mysig lunch igår.

2010-11-05 @ 21:58:51
Postat av: Helena

Jag är säker på att alla val du hittills gjort i ditt liv har gett dig för det mesta BRA saker :-)

Och det bästa av allt:

Det blir för det mesta bra i slutändan! Japp, för det har jag bestämt :-D kram

2010-11-06 @ 16:53:12
URL: http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: Jag

Visst är det så, Helena! :)

2010-11-07 @ 15:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback