Höga hästar

I fikarummet kan många intressanta och roliga diskussioner pågå. Och ibland väldans skrattretande, speciellt när vissa personer inte tycker sig kunna plocka varor på grund av deras långa utbildning. Personer som utrycker sig på följande sätt "om en läkare skulle stå och plocka varor skulle detta påverka läkarens trovärdighet" eller "jag har inte läst fem år på universitetet för att plocka varor."

Jag tänkte bara; vad säger männskan? Första känslan var att jag blev arg men sedan skrattade jag bara. Jag tycker hela situationen blev otroligt komisk. Snacka om att ta sig själv på förstort allvar. FÖR...tror man på allvar att en "fin" titel och några år på universitet gör en för mer än andra? Och om man jobbar på min arbetsplats så ingår det att plocka varor oavsett vilken titel man har under sitt namn. Och tycker man att man är för fin för att plocka varor, ja, då kanske man ska titta sig om efter ett nytt jobb.

OCH kanske, men bara kanske, är det inte så konstigt att vi har oupplockade varor från två-tre dagar tillbaka om den här inställningen finns i resten av personalen med en "finare" utbildning...




Att sitta på höga hästar och tro att man är för mer än andra är inget jag beundrar direkt...


Kommentarer
Postat av: Helena

Lata puckon!! Haha.. Säg åt dem att här i NORRLAND.. har vi inte så höga hästar. Be dem komma och göra ett studiebesök skrattar

Postat av: Jag

skrattar Eller be dem studera mig när jag jobbar, här på plats så att säga, så slipper de den "långa" resan till Norrland. ;)

2010-03-19 @ 09:02:55
Postat av: Lise-Lotte

Håller helt o hållet med... titelsjuka finns det alldeles för mycket av i vårt avlånga land. Alla jobba är lika viktiga o sen e de bara o hoppa in där de behövs hjälp :). Kramar

2010-03-21 @ 09:50:12
Postat av: Jag

Visst är det så! Och det är tragiskt när personalen inte har förståelse för varandras arbetsuppgifter på den gemensamma arbetsplatsen...

2010-03-21 @ 10:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback