Ogilla

Ju äldre man blir desto lättare har man att se vem som är bra och vem som är mindre bra i ens närhet. Ialla fall har jag utvecklat den egenskapen. Visst, det kan hända att man även blir besviken på dem man trodde var bra och okej, men som visar sidor som man inte trodde riktigt fanns.

Jag har några nära vänner, som jag är otroligt rädd om. De är utspridda över nästa hela landet (och vissa även utomlands), men jag vet att de finns där och jag finns för dom. Jag ogillar starkt när mina närmsta vänner och släktingar mår pyton, jag börjar nästan må dåligt själv å deras vägnar. Jag vill gärna tro att jag är en ganska bra vän som lyssnar, stöttar och försöker ibland komma med råd utifrån mina erfarenheter.

Ibland räcker det att lyssna, medan i andra situationer kanske man måste vara lite mer handlingskraftig, men jag tror ändå i slutändan att det viktigaste för ens vänner är att man tar sig tid för dem.  Och verkligen visar hur mycket de betyder för en. Några meningar i ett mail eller sms kan göra en hel dag annorlunda och vet ni vad det bästa är med det? Det är helt gratis! (ja, förutom uppkopplingen för Internet då ;) )

Nu är det snart tre dagars ledighet som påbörjas och i natt kommer första gästerna. På lördag är det 30-årsfest och jag ser verkligen fram emot det. Jag tror att det kommer bli bra, mycket bra till och med... :)





Kommentarer
Postat av: Helena

Du är och förblir en av världens bästa vänner och jag är stolt över att du är min vän på alla sätt och vis! Du har alltid ord som värmer och tröstar. Snygg är du också :-D Tack för igår. Det var verkligen årets trevligaste chock hihi... KRAM

Postat av: Jag

Jag kan bara säga; detsamma! Du är helt klart en av de bästa på denna jord. :D Hörs ikväll. KRAM

2010-06-13 @ 15:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback