Vill du...

...som chef att dina anställda inte ska trivas på jobbet, så ska du...

1) ...absolut inte bry dig om de anställdas hälsa

2)...inte kommunicera med dem över huvudtaget

3)...inte ge dina anställda förutsättningar till att göra sitt arbete på bästa möjliga sätt

4)...ringa till dina anställda när de är sjuk och hetsa dem till att komma tillbaka till jobbet så fort som möjligt

5)...få de som jobbar där på exempelvis ett vikariat att känna sig utan för gemenskapen genom att påpeka att dessa inte hör till ordinarie personal

6)...vara snål och få personalen att tro att det är via din egen plånbok du betalar deras löner

7)...absolut inte vara personlig med personalen. För guds skull det är ju dina undersåtar!

8)...ta en ledig dag eller varför inte två lediga dagar inför en storhelg då arbetsbelastningen är extra stor

9)...aldrig berätta när du ska på semester, så din ersättare får sig en överraskning när denne kommer till jobbet på måndagen

10)...alltid leka martyr så fort något inte går som du vill (eller vill du det?) på grund av att du har lyckats över förväntan med punkt 1-9.

Så grattis! Vill du bli en chef enligt punkterna ovanför, följ då dessa råd! Om inte, vänd på kakan, gör om och gör rätt från början!

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Den här tycker jag du ska skriva ut o sätta upp i lunchrummet på jobbet, hihi

2010-07-22 @ 08:18:20
Postat av: Jag

hahhaaaa Vilket underbart förslag från din sida. Men... jag vet inte om det blir så uppskattat. ;)

2010-07-22 @ 19:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback