Hundägare

Vad är det för fel på vissa hundägare?! Bara för att det inte finns en förbudsskylt mot hundar på dörrarna till en butik så är det inte okej att ta in hunden i butiken. På mitt jobb har vi kunder som tar in sin hund i butiken, flera gånger i veckan händer detta, och när vi påpekar att detta inte är tillåtet får vi ofta svaret; Jag såg ingen förbudsskylt. Här tycker ialla fall jag att det sunda förnuftet borde komma in, det vill säga; Hundar lämnar man utanför butiken OCH vill man inte binda hunden utanför affären i rädsla att någon ska ta den, LÄMNA DÅ HUNDEN HEMMA och gör dina ärenden på egen hand.


Skärpning ta mig faan!

Kommentarer
Postat av: Helena

Men så sjukt!

Vet inte alla att hundar inte får vara på affärer?



Här i Umeå har jag sett flera stycken som tar med sig hundarna in på mvg tex... vilket är mkt konstigt eftersom så många kan ju vara allergiska!



Och att skylla ifrån sig med att det inte finns nån skylt?! :O

Postat av: Jag

Man ska aldrig sluta förvånas över folks dumhet...

2010-07-20 @ 08:43:03
Postat av: Helena

För att använda ett lite ovårdat språk:



"Jävla idioter"



Undra på att majoriteten av alla hundägare (som oftast är vettiga) får så mycket skit...

2010-07-20 @ 11:41:10
URL: http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: Jag

Kunde inte ha sagt det bättre själv, Helena. Eller som en kollega sa till en kund som hade hunden inne; Det säger väl sig självt att man inte tar in hunden. WORD! :)

2010-07-21 @ 19:29:11
Postat av: Lise-Lotte

Trodde faktiskt att alla visste att man INTE tar in hund i butiker. Konstiga människor de finns

2010-07-22 @ 08:16:30
Postat av: Jag

Tydligen inte... Och OM det inte finns skyltar uppe är väl allt tillåtet eller...?

2010-07-22 @ 19:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback