Sinnesstämning

Ja, sinnesstämningar... Vad kan man säga om det? Ganska så mycket tycker jag. Jag är ganska känslig vad gäller folks sinnesstämning men även när det ligger konflikter i luften som bara väntar på att explodera.  Jag vill helst stå utanför gällande konflikter och dylikt, såvida det inte inkluderar mig själv.  

Sinnestämningar behöver ju inte vara negativa, absolut inte, att möta en glad, leende och positiv person är väl bland det bästa man kan smittas av. Att möta en glad person kan göra skillnad för hela min dag och min inställning är att försöka sprida glädje genom att vara glad i de allra flesta fall. 

Men likaväl blir jag påverkad av en person som är irriterad, arg och less etc. Därför vill jag helst av allt undvika dessa negativa sinnestämningar hos personer som nästan alltid verkar tycka att allt de tar för sig är sååååå jobbigt eller att de är såååååå irriterad eller såååå less och så vidare och så vidare.

Och visst, livet är upp och ner. Man skulle inte förstå vad som var bra i livet om man inte hade sina nergångar, men att alltid uttrycka sig som att man är less, trött, irriterad, ja, då kanske man ska ställa sig framför spegeln, le och säga till sig själv; Livet är greeeeeeat! Jag är glad och pigg! LJUG, din jävel, LJUG tills du tror på det! Tro mig, både du och de runtomkring dig kommer bli mycket gladare att umgås med dig om du är en glad prick.


Smile more often!

Att vara glad är så mycket roligare!


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha.. nog fan ere så alltid!! :-D Snygg bild förresten.. men jag kan inte minnas att jag lovat dig lägga ut en sån bild på mig när jag är så där nyvaken.. haha... Kram

Postat av: Jag

skrattar Jag trodde att mina vänner (i och med de är vän med mig) automatiskt gav sitt medgivande till att jag får lägga ut bilder på dem. ;)

2010-02-17 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback