Onödig information...

...kan man få via så kallade sociala medier. Alldeles för mycket! Informationsflödet är så otroligt stort idag och mycket av informationen är bara som ett surr i bakgrunden. Och idag verkar det viktigare att veta vad folk gör än vad som händer runtom i vårt samhälle och vår värld. Exempelvis uppdaterar vissa sin status på Facebook FLERA gånger per dag. Jag har själv varit en som uppdaterat min status på Facebook i tid och otid, men efter ett tag tyckte jag det var lite obehagligt att folk visste vad jag gjorde utan att jag ens pratat med dem. Så numera uppdaterar jag statusen väldigt sällan. Vill folk veta vad jag pysslar med får de reda på det när jag pratar med dem och vise versa. Och med handen på hjärtat bryr jag mig verkligen vad folk äter till middag? Eller om de har kräksjukan? Eller tagit svinspruta fastän de redan haft svininfluensan? Eller om de har köpt en ny tröja på rean? Och så vidare och så vidare... 

Bloggar däremot! Bloggar tycker jag mycket om! Jag har några guldkorn i min lista och de skulle jag inte vilja vara utan. Jag väntar med spänning på nya uppdateringar och det behöver inte vara varje dag, snarare tvärtom. Tid för eftertanke och djupare funderingar kan man finna på en blogg, ialla fall på mina guldkorn. :) Det där lilla extra som inte kan fås fram via varken Facebook eller twitter. Twitter som jag aldrig riktigt förstått mig på, minimeddelande som man ska uppdatera var och varnnan minut. Vem är till exempel intresserad om jag sitter på toaletten? skrattar

Folk får ju självklart göra som de vill och avgöra vad de tycker är viktigt här i livet, jag ska absolut inte komma med en pekpinne och säga vad som är "rätt" och "fel". Det jag tycker är "rätt" kan ju någon annan tycka vara "fel" och tvärtom. Ja, det var det jag ville ha sagt ikväll!

SOV GOTT!

Kommentarer
Postat av: Helena

WORD!! Så sant Lisa.. Tacka vet jag bloggar. Intressanta och roliga sådana. Facebook o twitter är bara lite läskigt.. brr.. Trevlig helg förresten. Kram H

Postat av: Jag

Ja, bloggar med intressanta och tänkvärda innehåll är helt klart bäst! :D



Hoppas ni får trevlig en trevlig helg, vi hugger in i köket med ärmarna uppkavlade till axlarna. hahaa Jag ska försöka få upp lite bilder här till veckan. :) KRAM, KRAM

2010-02-19 @ 19:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback