Min första älgjakt

Så har premiären äntligen varit! Jag har varit på mitt livs första (men inte sista) älgjakt. I torsdags åkte jag till Skellefteå för att vara med på älgjakten. Jag har sagt i många år att jag vill vara med på en älgjakt, bara för att se hur det går till. Och det var riktigt… hmm, vad ska jag säga? Kul är kanske fel ord att utrycka sig med… Men det var underbart skönt att sitta på pass och vänta på att älgarna skulle komma fram. I och för sig såg jag inga älgar förutom älgarna som hängde i ladugården.


Men ändå… bara att få komma bort från allt vad Internet och tv heter var så himla skönt. Informationskanaler som vi jämt ska vara mottagliga för. Att alltid vara informerad om det senaste som händer i världen; lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Att befinna sig i naturen är förmodligen ett av de bästa sätten för återhämtning. Lyssna på naturens ljud. Aspens blad som skramlar i vinden. Fåglar som flyger över huvudet på en och ibland prasslar det till i snåren från något djur. Så himla skönt och rogivande. Balsam för själen är det! Att sedan få fylla upp frysen med massor av älgkött är ju inte helt fel! Man behöver inte ha massor av pengar för att få känna sig rik. För rik är vad jag känner mig när frysen är full med mat. :D


Så hur är det annars då? Ja, jag vet inte… Jag känner mig lite snuvad på konfekten faktiskt. Jag undrar vad jag gör här i Umeå egentligen. Men eftersom jag tror på att det finns en mening med allt så känns det ändå ganska bra. Det gäller att vända på negativa händelser så de blir positiva. Och jag vägrar att må dåligt. Jag har mått tillräckligt dåligt de senaste åren så det får faktiskt vara nog med det. Nu är det som det är och det är bara att göra det bästa av situationen. Jag trivs ju trots allt med mig själv och min egentid är otroligt viktig. Men jag saknar vardagen med Fredrik, just för att jag älskar den. Tur att denna livssituation inte är evig…


Hursomhelst, jag försöker göra det bästa av situationen…


Och eftersom det finns många (roliga) störningsmoment hemma så hoppade jag direkt in i duschen när jag kom hem imorse, packade sedan ner böckerna för att bege mig till Ålidhems centrum för lite effektiv pluggning. Och jag fick faktiskt en hel del gjort. Helt underbart skönt att köpa en kopp kaffe och en smörgås för att sedan slå upp böckerna och läsa, läsa, läsa. Esbjörn, Dan och Magnus fick hålla mig sällskap. Kanske kan det bli en Mozarteffekt på mig men med hjälp av E.S.T. -hehee- Bra musik att ha i öronen när jag pluggar i alla fall. Och förmodligen blir det repris på detta imorgon. Ganska mysigt faktiskt. Det blir ett nöje att plugga på detta sätt. :D


Nu kör jag på igen! Häng med vet jag! ;)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vill bara att du ska veta att jag alltid kommer att vara en trogen läsare, även om jag inte alltid kommenterar! Jag gillar din blogg så mycket för att du skriver så öppenhjärtligt och framför allt personligt! Här skrapas det inte på ytan ofta. Rakt och ärligt och många tankar och funderingar.



Du är en fantastisk vän, vännen! :)

2009-09-13 @ 16:10:15
Postat av: Jag

Oj, vad rörd jag blir av dina ord, V!



Jag vet inte vad jag ska säga förutom; TACK för den fina kommentaren! :D



KRAMAR i massor från mig till dig

2009-09-13 @ 16:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback