Konsten att döda tiden

Vill ni ha tips på konsten att döda tiden? Läs då detta inlägg.

Under allt för lång tid har jag missbrukat min tid framför datorn. Men nu har jag bestämt mig för att det faan får vara nog! Det har helt enkelt blivit ett stressmoment och lett till ett beroende. Ett beroende bryter man inte bara rakt av, det krävs nedtrappning. Men jag tror att vill man ha en förändring så ser man till att skaffa det, vilket jag nu ska göra! Vill man ha förändring i sitt liv, ja, då är det bara se till att man gör det. Och det finns aldrig "rätt" tid att göra det, för det finns alltid anledningar eller orsaker att skylla på att sluta med ett beroende eller som i mitt fall; använda min tid på helt fel sätt. På så sätt ska jag slippa känna stressymtomen från denna älskade och hatade maskin. Här kommer mina tips!

Om du alltid vill vara maximalt informerad, var uppkopplad! Hela tiden! Surfa runt på bloggar du läser, hemsidor eller varför inte döda din tid på Facebook?! Fackbook kan vara bra på många sätt, men samtidigt så jävla patetiskt! Känner du att du inte får nog med uppmärksamhet eller bekräftelse är det senaste att rada upp (bra och dåliga) egenskaper med hjälp av nummer och därefter ska ens vänner beskriva en med hjälp av dessa nummer. Och vem skulle beskriva sin vän eller en bekant med saker som dum, sinnessjuk, irriterande etc? Ingen normal person ialla fall. Och vill du sabba din dator och därmed bli hyperstressad, kom ihåg detta är även konsten på hur du ska bli sönderstressad, ladda hem alla funktioner som finns på Facebook. Garanterat får du såsmåningom något virus på din kära dumburk, och nu pratar jag inte om svininfluensan.  

Ett annat tips hur du dödar din tid, förutom att alltid vara maximalt informerad, är tillbringa hela dagarna till att surfa runt på olika sidor. Om och om och om igen. Fråga dig själv då; Hur mycket hinner uppdateras på dessa relativt få minuter som det tar att gå igenom alla sidor som du besöker regelbundet? Eller varför inte starta upp MSN och prata om ingenting med en vän eller två eller tre samtidigt. Under tiden du pratar med dina vänner kan du samtidigt springa mellan datorn och eventuellt hushållssysslor. För vissa är detta ett bra stressmoment, för du vill väl inte verka otrevlig genom att inte svara direkt? Ett bra sätt att slita på hälsan, garanterat!

Som jag sa; Nu får det vara nog! Jag uppdaterar självklart bloggen. Jag älskar min blogg! Men det andra ska jag nu på allvar ta och trappa ner på. Jag tror att det inte är bra för hälsan, precis som att röka eller snusa eller dricka för mycket alkohol inte heller är bra för hälsan. Och det finns alltid något man kan skylla på för att inte sluta med dåliga vanor men finns viljan där så klarar man det!

Kommentarer
Postat av: Helena

Kloka ord som vanligt.... :-) Jag kämpar på me mitt beroende haha... Kramen

Postat av: Jag

Tack! :) Hinner fundera en hel del när jag är hemma hela dagarna. hahaa

2009-11-16 @ 10:40:41
Postat av: Anna

Neeeje, inte sluta vara på msn och underhålla mig hela dagarna Lisa :) Vem ska jag då älta allt och ingenting med? :)

2009-11-16 @ 12:37:15
Postat av: Anna

Neeeje, inte sluta vara på msn och underhålla mig hela dagarna Lisa :) Vem ska jag då älta allt och ingenting med? :)

2009-11-16 @ 13:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback