Maj, sköna maj!

Så var vi redan inne i maj månad...

Ute lyser solen, träden har ett skimrande ljusgrönt ljus över sig, gräsmattorna är gröna och vissa blommande buskar har slagit ut. Det är underbart att naturen ännu ett år kommer igen med all den grönska och alla dessa underbara färger... Som jag misströstade för 2-3 månader sen...för jag trodde aldrig det skulle komma igen...

Men nu är vi här i sköna maj, sommaren står bakom knuten och det är fem veckor kvar på terminen. Det är mycket att göra men jag har redan slagit av på tempot. Dumt, men det är undermedvetet och jag borde egentligen mobilsera mina sista krafter på det som komma skall. TRE tentor och EN uppsats som ska avklaras innan denna termin är över. 

Jag ska börja med det, snart... Imorgon... Kanske lite idag...

Men nu ska jag hoppa in i duschen, åka in till staden och se de vackra körsbärsträden i Kungsträdgården... Vackra saker och ting att vila ögonen på ja, det är som balsam för själen... 


Bitarna börjar falla på plats... De var uppe och svävade i himlen ett tag, jag kunde se dem som små, små blinkande stjärnor där uppe men jag hade svårt att se linjerna mellan dem... Nu har de kommit halvvägs ner, de börjar få kontakt med varandra men ännu är de inte nere på spelplanen...  Men jag är övertygad att innan jag ens hinner blinka har bitarna i pusslet hittat sin rätta plats och jag kommer att fixa detta...

Och allt kommer ordna sig... Precis som det alltid gör, av någon konstig och oförklarig anledning...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hallåååå... du kom väl ihåg att ta en bira för mig me förresten? Själv hinner jag ju inte :D haha... kraaam

Postat av: Jag

Klart jag tog en öl åt dig. Du får komma ner och hälsa på så tar vi en öl tillsammans. Blir ju så full om jag ska dricka varannan öl åt dig och varannan åt mig. -hahaa-

2009-05-04 @ 07:53:42
URL: http://isalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback