Operation Oas Del 2

Planen för dagen var att åka på vildmarksmässan i Älvsjö och för att göra en kort historia kortare så skulle vi förbi mannens jobb för att kopiera lite papper och skriva ut instuderingsfrågor till mig. När vi nästan var framme säger mannen; Men undra om jag har med mig mitt passerkort, jag plockade ju ut allt när vi åkte till Jordanien. Och mycket riktigt, inget passerkort! Så efter en stund väntande på att någon kanske skulle komma begav jag mig hemåt igen för att hämta passerkortet. När jag väl var på kontoret igen så kom vi överrens om att skippa mässan och istället bestämde vi oss för att bege oss till Mölnvik för att titta på saker till Oasen och när mannen förslog att vi skulle se om Ni-Hao var öppet för att äta där så blev jag både glad i hjärtat och magen igen. *hahahaa* 

Vi gick till Dennys Home och hittade en hel del men mest till inspiration då plånboken ekar lite tomt just nu. Vidare mot Bygg-Ole för att titta på golv och material till bänken som vi ska bygga. Så nu har vi klart för oss vad vi ska ha för golv, hur bänken ska byggas och i vilket material vi ska ha det. Nu ska en ritning göras över bänken, så vi kan få hjälp med vilka slags reglar och ben som bänken ska ha när materialinköpet ska ske. Jag längtar verkligen till påsken när vi ska fixa och dona med Oasen. Innan påsken ska vi rensa där ute, ta in allt och sedan slänga ut det fula golvet som ligger där. Efter golvet, bänken och möblerna är inhandlade och klara så går vi in i fas 2, dvs skaffa kuddar, sy överdrag, sy en dyna till bänken, skaffa korgar som vi ska ha under bänken, blommor, filtar, massor med ljus, etc. etc.

Oj, vad kul detta ska bli! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback