Underbar helg

Och så var det måndag igen...

...men det gör inte så mycket för jag sitter vid VÅRT köksbord och dricker kaffe. Helgen har varit helt underbar! :D Det var länge sedan vi tog det så här lugnt som vi faktiskt har gjort i helgen. Då jag lämnade ett vackert och soligt Umeå så välkomnade Stockholm mig med snö och kyla. Innan jag kommit fram till Slussen från Centralen så var jag som en liten snögumma. Jag landade hemma strax efter halvsju tiden och då mötte mannen upp mig vid busshållplatsen. Väl innanför dörrarna fick jag hoppa ner i badet med tända ljus och lite skumpa. Under tiden jag låg där och värmde upp mig så lagade mannen mat och oj, vilken god mat! Fläsfilé med potatisklyftor tillsammans med en god ädelostsås och lite vin på det. Och herregud, jag blev riktigt full! *hahaha* Det var länge sedan jag var så på lyset... Somnade dock väldigt skönt...

...för att vakna upp på lördagmorgon och känna att huvudet var lite väl trångt... Klockan ringde strax före sju och då var det bara hoppa upp och börja tvätta... Lite frukost på det medan vi såg på F1 träningar och därefter själva kvalet... Äntligen har F1 säsongen börjat om igen! På eftermiddagen tog vi en promenad runt träsket för att därefter inhandla lite mat. Det var riktigt skönt att få röra på sig lite efter att ha slöat en hel dag, vilket vi fortsatte med när vi kommit hem igen. *hihi*

Igår laddade vi upp med en supergod frukost till F1; gott bröd, fruktsallad och en god jos! Loppet var riktigt spännande och säsongen i år kommer nog att bli riktigt bra och spännande. Det ser jag fram emot! :D Även skidskyttet såg vi och damernas avslutning var en riktigt nagelbitare, riktigt spännande var det. En kortare promenad blev det innan jag fick ett städryck och städade bort lite gamla tidningar lite här och var samt städade ur toaletten på överflödiga saker som aldrig används och aldrig kommer att användas heller... 

Så kort sagt; En helt underbar helg med återhämtning! Nu kör vi på igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback