Magiska ögonblick

Beskrivning av Wadi Rum från en av våra guider: "Att vara i öknen när solen har gått ner och titta på stjärnorna är helt otroligt. Det känns som att man kan plocka ner stjärnorna." Tyvärr fick vi inte uppleva detta då det var mulet när vi var i Wadi Rum men jag ska ändå berätta om ett helt magiskt ögonblick.
 
Dagen då vi var i Petra, kände jag att jag vill bada lite, så vi åt lite mat och sedan dök jag ner i en av hotellets pooler. Simmande några längder på mage innan jag gjorde började simma på rygg och det var då jag såg det. Stjärnorna som tindrade så klart på kvällshimlen. Med öronen under vattenytan gjorde att allt runtom mig blev tyst och det kändes som att det bara var jag, stjärnorna, himlen och månen som fanns där. Simmade några längder på rygg och låg även bara still i vattnet för att suga åt mig känslan, den magiska känslan och det magiska ögonblick som detta gav mig.

Om det är något som jag kommer att leva på länge är det detta magiska ögonblick som egentligen inte gör sig rättvisa med en beskrivning av ord, det behöver upplevas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback