En regnig helg

Regnet verkar aldrig vilja ta slut. Inte för att jag tycker att det gör såå himla mycket egentligen just nu, jag har suttit och skrivit på vår uppsats lite idag...igen! Sakta men säkert går det framåt, men jag behöver nog hämta lite mer material på biblo tror jag...

Regnet gör att allt känns ganska kravlöst. Ungefär som det brukar kännas på hösten när sommarens tempo har lagt sig och det är helt "lagligt" att kurra hemma med en filt över sig, en kopp te eller varm choklad och bara se en film eller två. Jag tycker att det är ganska skönt just nu, det ger mig tid för lite återhämtning efter veckorna som har varit och veckan som kommer jobbar jag inte så mycket, vilket faktiskt är ganska skönt...


Dagen har varit helt underbar skön; jag har sovit ut, druckit en hel del kaffe samtidigt som jag skrivit på uppsatsen, sett Låt den rätte komma in och Marley och jag. Första var väl sådär, mycket av boken saknades tyckte jag men helt underbart att få se delar av min gamla mellan- och högstadieskola men även badhuset i centrala Luleå där jag simmat många längder. Det är inte utan att jag blir lite patriotisk. -hahaa- Andra var riktigt rolig men många tårar på slutet blev det, precis som när jag läste boken. Jag läste boken på planet när vi flög hem från Jordanien och med tanke på hur slutet var så läste jag slutet hemma. Och jag bölade lika mycket som när vi tog bort våran Rullebull. Fy fan, det är nog bland det värsta man kan göra som djurägare!

Men nu ska jag krypa ner under täcket och låta regnets smatter mot fönsterrutan söva mig så jag är redo för ännu en vecka med allt vad det innebär. :)

Det är ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar,
om man inte har någon att dela dem med

Nalle Puh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback