Är inte livet...

...vad man gör det till?

Mina dagar de senaste veckorna har sett ut som följande; sova, äta, plugga, ta en promenad om tid har funnits, rest till Umeå fram och åter, storhandlat, varit hundvakt, varit snorvakt, flera möten med banken och ja, inte att förglömma jag har ju jobbat också mitt i allt som ska göras med skolan.

Alltså, mitt liv de senaste veckorna har inte varit de mest upphetsande veckorna i mitt liv. Men ändå... Jag njuter av mitt liv varje dag. Jag sover på bestämda tider för att orka med pass från 6-7 på morgonen till 8-9 på kvällen, jag bryter mitt pluggande när jag känner att jag behöver hjärnvila och även när jag behöver fundera på svaren till frågorna på hemtentorna jag har. Men heeej, jag har valt det själv. Jag har valt att läsa 150 procent den här terminen, allt är mitt val och även om det är hårt nu så är det ju ändå jag som själv har valt det! Jag väljer min dag! Varje dag väljer jag vilken inställning jag ska ha till just den här dagen som ligger framför mig. Ibland går det inte riktigt fullt ut, men vadå, ingen är ju perfekt.

Ikväll beger jag mig till Umeå och det ska bli några riktigt intensiva men framförallt SUPERROLIGA dagar! Min älskade vän Nina dyker upp i Umeå i natt och imorgon blir det ett riktigt kramkalas! Jag ska äta sushi med Helena någon av kvällarna. Att jag inte kommer träffa henne på drygt två månader gjorde mig lite nedstämd igårkväll. En av de absoluta höjdpunkterna med flängande till och från Umeå är ju ändå att träffa henne. Äta sushi, dricka vin, snacka skit och skönlitteratur. En promenad med Dr B hade ju inte varit helt fel heller, jag hoppas hon har tid. Rensa ut tankar och funderingar, bättre terapi får jag leta efter...


                             Två riktiga glädjeskutt!

Allt är möjligt! Det gäller att se möjligheterna och bortse hindrena på vägen. Se bara på bilden ovan. -skrattar-

(Bilden är från Google Bilder. Sökord; glädjeskutt)

Kommentarer
Postat av: Helena

Är du i Umeå nu? förvirrad

Hoppas du har det bra här i så fall.

Postat av: Jag

Imorgon dyker jag upp! :D

2009-06-02 @ 13:21:15
Postat av: Helena

ååååh... vilken klockren bild.. :) Ibland får man ju faktiskt till det.. FAST man e kobent hehe... Ska bli så kul o ses! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback