En dag med återhämtning

Efter en intensiv period bakom mig ska jag tillbringa en dag med absolut ingenting inbokat. Jag ska sitta på min ända framför tvn med massor av skidskytte, skidor och alpint. :D Kanske blir det att lufta lungorna en stund i eftermiddag med en promenad...

Fredagen var verkligen en ordentlig urladdning, tentan räknar jag med att få skriva om. Efteråt var jag så slut att tårarna kom under tiden när jag satt och väntade på mannen och lillasystern. Helt tom i huvudet och kroppen som överkokt pasta. Jag som lovat att laga mat hos vännerna Nina och Miku slog om planerna fort, det blev istället inköp av kinamat och semlor. Och som alltid i dessa härliga människors sällskap kan man inte annat än ha det underbart trevligt.

Lördagen började med en lång frukost. Vi tog det lugnt innan vi åkte iväg för sista inhandlingen till födelsedagsfikat jag skulle ha hos Helena och Johan. Jag somnade i soffan under skidskyttet. Vännerna kom, vi fikade och vännerna åkte igen. De andra spelade tv-spel medan jag somnade i Fredriks knä. Vi åt middag och därefter åkte vi till Håkan och Maja. Strax efter tio åkte vi hem igen. Jag som var halvt medvetslös, somnade direkt jag la mig i sängen...

Och nu sitter jag här med en dag med återhämtning... Och det är riktigt, riktigt skönt...

På tisdagkväll åker jag hem igen och nu är det bara 6 dagar kvar tills vi sätter oss på flyget till Jordanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback