3 veckors planering framför mig

Idag: plugg, sjukgymnast, handla, tvätta, promenixa ner stumparna, dö i fåtöljen ikväll
Imorgon: plugg hela dagen lång, en promenad blir det med all säkerhet, dö i fåtöljen på kvällen
Lördag: arbeta 10-17, middag ute, dö i fåtöljen efteråt
Söndag: plugga hela dagen lång, funderar på en promenad runt Farstaviken, dö i fåtöljen på kvällen

Måndag: plugga hela dagen lång, eventuell inhandling av diverse föda=promenad, Jordanien-boken ligger över mitt ansikte när jag ska sova
Tisdag: plugga inte hela dagen lång, men halva, simning innan arbete och födointag, halvt i kors med ögonen ska jag försöka inta fakta om Jordanien i min redan fullproppade hjärna
Onsdag: plugga hela dagen lång, promenad blir det alltid, fortfarande ska jag försöka inta fakta om Jordanien men risken är stor att boken ligger kvar på nattduksbordet
Torsdag: plugga hela dagen lång, en långpromenad blir det den här dagen, rensa hjärnan, Jordanien...hmmm...vid den här tiden lär jag ha så mycket resursfördelningsteori, organisationsteori och arbetsrätt i hjärnan att det sväller ut genom öronen
Fredag: plugga hela dagen lång, en god middag och ett glas vin till det, SEN dö i fåtöljen med en film rullandes på tvn
Lördag: plugga mesta delen av dagen, ut på jakt efter vissa klädesplagg inför resan, och ja, boken, lär jag ju inte ha hunnit läsa så mycket i..
Söndag: Nu är det nära, omtentan är 5 dagar bort, kommande vecka uppbokad, in med öronproppar, stänga av omvärlden, plugga, plugga, PLUGGA! Vilken bok?! John Blund kommer att vara så välkommen på kvällen.

Måndag igen: Plugga mesta delen av dagen, hjälpa V flytta och ja, stupa i säng och hoppas att en vänlig själ (F) tar av mig kläderna
Tisdag: Simning på morgonen, plugga på fm och jobba på em, gärna middag serverad när jag kommer hem och sedan kan mannen få bära mig till sängen
Onsdag: flyttstäda åt V hela dagen. PUNKT!
Torsdag: Sista dagen av plugg inför omtentan, en dag som bara blir halv, jobb på eftermiddag, hem, packa, äta, åka till Umeå på kvällen, uppsvällda fötter och ben samt en halvdålig nattssömn
Fredag: Omtentamen, umgås med folk och fä, middag hos Nina och Miku med en del ölintag på kvällen, dö någonstans där jag vet att jag kan vakna skönt dagen efter
Lördag: Fullt ös medvetslös! Nu ska det bakas och firas. Vänner är välkomna till den unga familjen Blomhage för fika under lördagen, annat löst folk kan hålla sig borta.
Söndag: Kanske en sväng hit och dit till olika vänner. Förbereda för måndagen och tisdagen (som jag även ska hunnit läsa igenom och skrivit när allt annat bara flyter på)

Måndag: heldag i skolan, föreläsning, förberedelse inför redovisning på tisdag, stupa in i min tältsäng på kvällen och sova hela natten
Tisdag: förberedelse och redovisning av arbete, stupa som en stolt soldat ner i min tältsäng på kvällen, det saknas bara ett tält ovanför
Onsdag: fixa och dona, ta reda på fakta om höstterminen, hemresa på kvällen, tröttheten kommer redan vid sex-tiden, det är som att min kropp ställer in sig att nu ska du sova och oftast somnar jag innan vi ens har lämnat Umeå busstation, dvs före kl tjugoett noll noll
Torsdag: dra den förbannade väskan från centralen till slussen, hoppa på OCH av bussen, dra den förbannade väskan upp för vår mardrömsliknande trappa, vara frustrerad och arg när jag sätter nyckeln i låset, men de känslorna försvinner lika fort när jag får se mannen stå i morgonrock och vänta på mig med öppna armar. ÅTERHÄMTNING!
Fredag: tvätta, packa, se till så vi har allt vi behöver ha med oss till Jordanien, och ja, boken får jag nog läsa på flyget, 6 timmar (om inte mer) har jag på mig att läsa allt jag behöver veta. 
Lördag: JUST FLYING AWAY! 
Söndag: FIRA MIG! :D 

Med reservation för eventuella fel

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hujj! Hujj! Blir ju helt matt bara av att läsa allt du har inplanerat!! Tur ni ska ut och resa snart så du får dig ett välbehövligt break!!

Postat av: Jag

Jag med, men med en dag i taget så kommer jag nog överleva detta oxå. ;)



Och ja, snart bär det iväg. Längtar som bara den! :)

2009-02-08 @ 13:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback