Jobbsökning pågår

Jag har nu laddat i flera dagar för att börja söka ett jobb till hösten, tro mig man blir motiverad när man jobbar där jag jobbar. Jag kommer så långt att jag skrivit in mina personuppgifter och rubriken: Personligt brev, sedan tar det stopp, tvärstopp.  Som att springa in i en vägg med huvudet före så att det uppkommer massor med stjärnor runt huvudet, precis som i Kalle Anka. Tomt, blankt, jag vet inte hur jag ska formulera mig eller skriva. Jag går in på ams hemsida och tittar lite efter möjliga jobbannonser, men då fungerar inte länkarna. Typiskt, jag som tänkte få lite vägledning på vad jag ska skriva, se vad de skriver att de vill ha och gå efter det. Jag är ju laddad nu!

Jag vet att snart måste jag ta ställning till vad jag ska göra i höst, men varje dag känner jag för olika saker och blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag tänker på det. Jag har drömmar men vet inte hur jag ska ta mig dit. Jag får nog sätta mig ner och göra en lista helt enkelt över för- och nackdelar med de olika alternativen. Just nu hänger så mycket i luften och jag vet knappt vilken ballong jag ska börja med att sticka hål i för att det ska lösa sig. Men allt löser sig väl, visst...?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback