Luleå Kommun

Idag är det Uniaden och jag var där på förmiddagen. När jag såg Luleå Kommun tänkte jag att jag måste ju i alla fall gå fram och titta vad de promotar för just Luleå. När han vänder sig om, han som står i montern, så ser jag att det är min dagis"fröken". Det roliga var att han kände igen mig oxå fast vi inte har setts sedan... *funderar* ... början på nittiotalet. Så vi pratade en stund och självklart bad jag ju om att få en Luleå Kommun mugg. HAHAHAHA! Så nu är jag en lycklig ägare till en Luleå Kommun mugg som jag i fortsättningen ska dricka mitt kaffe i här hemma.

Jag känner att jag längtar hem något så otroligt, men ibland ställer jag mig frågan; Längtar jag hem till Luleå eller längtar jag till det som varit men inte längre finns där? Men jag vet i alla fall att jag längtar till staden, naturen runt om, för Luleå är så himla vackert. Havet som omger staden och de underbara stråken som går längst vattnet. Jag längtar hem... 

Kanske är det så att man blir mer patriotisk ju äldre man blir... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback