14 december - Mamma

Så var det dags för mammas inlägg i min julkalender. :) Min mamma är en bestämd men härlig person. Hon vet vad hon vill och har oftast gått sin egen väg genom livet. Just nu pratar mamma och jag med varandra nästan varje dag, riktigt härligt är det. :) Ibland skickar jag bara ett sms för att säga att jag längtar efter henne mycket just nu och jag hoppas att vi ses snart igen. 

Vi hade en rejäl dust för något år sedan, men allt löste sig till slut som tur var. Jag vet att jag alltid kan ringa henne om det är något jag behöver, antingen bara för att prata, be om råd eller låna några slantar. Nu i höst när jag var nere, sparkade hon igång mig igen och det är så skönt att få höra någon som säger vad man ska göra och hur man ska tänka. Klart att jag inte alltid följer det hon säger, men oftast det hon säger ger mig en tankeställare och bryter de "dåliga" tankarna man har just då. Och det är egentligen huvudsaken att hon bryter det dåliga tankemönstret som jag kan ha ibland.

Jag önskar att vi kunde träffas oftare än vad vi gör men det blir alltför sällan vi träffas, endast några få gånger per år. :( OM vi flyttar till Umeå igen, så ska det banne mig bli ändring på det. Då vill jag träffa mina kära som jag har i Norrbotten betydligt oftare än vad vi har gjort under åren som vi bodde i Umeå. Men vi får väl se var vi hamnar helt enkelt, precis som jag har sagt förut.

För någon vecka sedan sa mamma att hon tyckte det var dags att få barnbarn. :O Och alla som känner mig mamma vet att hon tycker ju inte ens om barn så detta var ett stort ögonblick. haha Jag var nästan tvungen att fråga: Va? Vad sa du nu? Ta om det där. ;) Men barn får nog vänta liiiiiite till faktiskt... :)

Så tillslut en stor kram till min goa mamma, jag hoppas vi ses snart igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback