Kritik

Jag har svårt med kritik, jag erkänner det helt öppet och ärligt. Grejen är den att jag inte vet hur jag ska tackla kritik, jag har faktiskt ingen som helst aning hur jag ska hantera kritik. Ska jag ta till mig den och försöka bryta ner den till vad den faktiskt är? Eller ska jag sätta upp en mur runt mig och stöta bort den? Jag vet faktiskt inte och jag har ingen aning om hur jag ska göra. Jag blir mest bara ledsen när folk ger mig kritik och jag vet ju att jag inte kan ha det så här. Jag (måste) ska lära mig att ta kritik på rätt sätt, men jag tar det alltid så personligt, hur gör man för att inte ta kritik personligt?

Jag har min egen lilla teori varför jag inte kan ta kritik och det är att under hela min uppväxt har jag alltid ansetts vara söt, glad och snäll. Aldrig skulle väl Lisa göra något dumt eller något man inte fick göra... hmmm... Jag tror att det ligger i att jag alltid har velat och än i dag vill vara alla till lags. Även fast jag i dag sätter stopp för hur nära människor får komma mig in på livet och framförallt att jag inte ger så mycket när jag märker att jag inte får något tillbaka.

Jag kan verkligen inte hantera kritik, jag blir som en skamsen hund med svansen mellan benen. Några förslag över hur jag ska hantera kritik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback