Lars Winnerbäck - "Om du lämnade mig nu"

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad

Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad

Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa någon ny,

det är rätt mycket med mig precis som du

Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

 

Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va

Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag har sagt att jag vill ha

Jag skulle unna mig att drömma om ro (?) och om Europa och lika tillhetsfull som du (?)

Jag skulle pröva mina läppar mot någon annan om du lämnade mig nu

 

Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans

Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut har blivit sams

Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat som jag varit med förut någonstans

Jag antar att det skulle finnas någon du skulle ringa om jag inte fanns

 

Jag kanske skulle leta upp någon yngre som en fjäder i hatten

Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten

Men jag skulle aldrig ha tålamod någon (?) att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du

Jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnar mig nu



Med reservationer för fel i texten, har skrivit av den medan jag lyssnat på låten. Och som vanligt, Winnerbäck är bara så bäst!   

www.winnerback.net

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback