Stäng av tvn...

...stäng av datorn, lägg dig i soffan med en bra bok, tänd lite ljus och du har konceptet på en återhämtningskväll av hög klass.

Det var precis det jag gjorde igår.

Jag tänkte se HippHipp men när jag slog på det vid niotiden kändes det som att de bara stod och skrek åt varandra. Att dessutom stå och skrika på skånska kändes inte så attraktivt så jag slog helt av tvn efter bara några minuter och återvände till Lehanes underbara värld. Vid tiotiden övergav jag soffan och drog mig in i sovrummet, där fortsatte läsningen fram till klockan elva.

Återhämtningskvällen blev till en återhämtningsmorgon. Och det var samma procedur här; stängde av tvn nästan direkt jag slagit på den. Jag orkade inte med Tilde på fyran som skulle prata om matlagning, träning och allt annat som skulle avhandlas, så jag kokade lite kaffe, kröp upp i soffan med Lehane och hann läsa en hel del innan mannen steg upp. Som dessutom slog på tvn igen. Ibland uppskattar jag faktiskt att vi har olika dygnsrytm, han och jag, jag får min egentid på mornarna och han får sin på kvällarna.

Nu är jag laddad för några timmar på stan.

En värld värd att utforska

Härifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback