Ålder

Jag har fyllt jämt i år och många av mina vänner, kompisar och bekanta likaså. Jag har inga problem med min ålder, jag trivs överlag med mitt liv, förutom att jag inte har ett jobb då, men det har ju egentligen inget med min ålder att göra. Jag undrar stilla om folk verkligen har sån ålderstress som ibland verkar yttra sig mellan vissa personer, eller är det bara några få som har åldersstress och försöker föra över det på andra.

Det jag reagerar på är jargongen som verkar vara mellan oss 30-åringar. Man kallar varandra för gumma, tant, gubbe och så vidare (vilket inte är speciellt trevligt egentligen eller vad tycker ni?) eller så får man ett välkomnande till klubben. Man är inte äldre än vad man gör sig... Eller?! Och sedan; Vilken jävla klubb?! 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ålder är ju.. hmm... typ... ett.. "state of mind" man blir inte äldre än man gör sig :-D Haha.. titta bara på mig skrattar Jag glömmer bort att jag INTE är tjugi-nånting... Men OM jag mot all förmodan börjar klä mig som jag gjorde då: just shoot me skrattar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback