Rånad och misshandlad

När en av mina vänner blir rånad och misshandlad, ja, då undrar jag ännu en gång var världen är på väg. Den enskilda människans lidande drabbar inte bara denne utan även alla i dennes omgivning. Den trygghet man ska ha när man är ute är som bortblåst på mindre än en sekund, kan jag tänka mig ialla fall. Förutom den enskildes lidande drabbar det samhället istort också, ta till exempel Hagamannen, då de flesta kvinnor här i Umeå var kraftig begränsade i sina liv. För vem vågade gå hem själv efter krogen eller bara för den delen gå hem från en kompis en mörk vardagskväll? Eller som i detta fall ett gäng tonårskillar som gått lös på min vän. Rädslan att det just ska hända mig eller dig gör att ialla fall jag tänker en gång extra innan man går ut, och ska det verkligen vara så? Jag blir så fruktansvärd arg OCH ledsen över hur vårt samhälle ser ut idag. 

Fy och usch!!! :(

Kommentarer
Postat av: Maria

Det hemska kryper närmare och närmare... jag undrar oxå vart världen är på väg :/

2010-10-12 @ 08:33:23
Postat av: Helena

För JÄKLIGT!! :-(

Postat av: Jag

Ja, jag blir så jävla förbannad!!! :(

2010-10-12 @ 11:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback