Hemmafru de lux

                             

Idag är jag nog fasen den bästa hemmafrun ever! klappar mig själv på axlarna Jag har handlat, städat, tvättat, betalat räkningar och hämtat ut paket. Inte för att det hör till mina vanliga aktiviteter på dagarna. Kvar att göra är att laga mat och träna. Ja, som ni vet gäller det ju även att vara vältränad och för att inte tala om extra fin för mannen när han kommer hem från jobbet en fredagskväll. Lukta gott, vara sexig och snygg, precis som de svenska fruarna i Hollywood.

För nu när jag är hemmafru så vet jag ju hur jag ska leva mitt liv, jag har ju faktiskt sett den första säsongen av Svenska Hollywoodfruar! Äta kycklingben för att hålla mig smal, vara helt förkrossad när mitt favoritläppstift slutat tillverkats och måste ta med mig min assistent (Kåmpis Helena, ställer du upp?) för att hitta en liknande nyans och sedan kan jag ju börja jobba åt min man och känna att jag får tjäna mina egna pengar. Men inte för många timmar i veckan, jag ska ju hinna med att vara snygg också. För pengarna jag tjänar ger jag familjen ett kylskåp fylld med cocacola och andra onyttigheter OCH när vi åker till Stockholm lovar jag att skälla på personalen för vi har ju faktiskt inte någon som helst stil här i Sverige, annat är det i USA (som jag aldrig varit i men jag har ju hört och sett vilken standard de har där.)

Men vad nu då?! Nu kom jag ju på följande; mannen kommer ju inte hem idag, han är på konferens med jobbet till imorgon. Har jag nu gjort allt detta helt i onödan? Nu MÅSTE jag trösta mig med en massage och maikyr i morgon och då, mina kära läsare, är jag ju EXTRAextra fin för min man imorgon nickar och det är väl det hemmafrulivet går ut på? Lyxen är en självklarhet i mitt otroligt fantastiska och glamorösa hemmafruliv. :D

Jag kan bara konstatera att livet som hemmafru är GREAT!

Kommentarer
Postat av: Helena

*skrattar som F'N* haha.. jaa Lisa, jag ser framför mig hur du sitter och knaprar kycklingbrosk och skäller ut alla som inte gör som du säger.. Och vi ska genast ut och leta ööh.. vahetteree.. läppstift i rätt nyans om vi så ska plöja HELA Umeå för att hitta just din nyans!! Haha... Fredrik är lyckligt lottad!

Postat av: Jag

Vilken bra vän jag har i dig, du ställer då verkligen upp när det krisar som mest i mitt liv. vrider mig i skratt

2010-11-20 @ 08:28:05
Postat av: Lise-Lotte

Hahaha de var bra. De är inte lätt o vara hemmafru i dagens läge hihi. Kramar

2010-11-20 @ 09:09:03
Postat av: Jag

Jag kunde inte låta bli att driva med hollywoodfruarna och min egen livssituation just nu, livet blir faktiskt såååå mycket roligare ur ett komiskt perspektiv. :)

2010-11-22 @ 13:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback