Frihet

                       

Storslagna upplevelser, såsom Alperna i slutet av sommaren, ger mig perspektiv på livet och på vår ytterst pyttelilla tid här på jorden. Vi är ganska så små här på jorden fastän vi beter oss tvärtom, i all för många områden.

Att sträcka ut armarna, insupa atmosfären och storheten ger mig en hiskande känsla av frihet och en insikt över hur underbar vår planet faktiskt är. Vi har bara en. Vi måste ta hand om den bättre. Det är inte bara vi som ska använda den, förhoppningsvis ska våra barn, barnbarn, barnbarnsbarn och så vidare också använda den. Och vad vill vi lämna efter oss egentligen...?

Psst! Det behöver inte alltid vara en resa till ett annat land, det kan lika gärna vara en kall vinterdag där jag får dricka varm choklad när jag kommer in i värmen igen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Du har rätt som alltid Lisa!! Skithärlig bild och du... NU har jag lärt mig det där med länkarna skrattar Äntligen alltså!!

Postat av: Jag

Ja, jag gillar verkligen den där bilden och när vi körde runt i Alperna sjöng jag; "The hiiiiiiiiills are alive with the sound of music" (från filmen Sound of music)haaahaaa

2010-11-19 @ 11:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback