7000 kr

Nyheterna berättar nu på morgonen hur vi LÅNAR för att köpa julklappar. Tydligen handlar vi julklappar för 7000 kr per person. Att "vi" dessutom lånar för att handla till en enda dag är enligt mig helt jävla vansinnigt! 

Vi vräker julklappar över våra barn, för det är väl mest till barnen vi handlar för. Den fråga man ska ställa sig är om de blir lyckligare? Nja, det är snarare vi vuxna som vill må bra över att ge och ge och ge. Jular där halva berget av julklappar varit kvar när barnen vill leka med de saker de öppnat, då sitter vuxna och hetsar; "Öppna det här och öppna det här!" Hellre kvalité än kvantitet. Den dagen, om den dagen kommer, vi har barn blir det strikta linjer gällande presenter och julklappar. 

Jag behöver väl inte säga så mycket mer. Alla som känner mig vet vad jag tycker om julen, det vill säga helt jävla idiotiskt!



Kommentarer
Postat av: Helena

Totalt gräsligt!! Nä, ett par klappar med hög kvalité som inte kostar alltför mycket :-) Man ska ju ha råd och köpa karra också hihi..

Postat av: Jag

Menar du KARAMELLER?! hahaa Karra e gott! :D

2010-12-13 @ 20:59:09
Postat av: Anna

Japp julen är FÖR MYCKET!! Tycker inte om när folk frågar mig om julklappar för att dom har "julklappsbekymmer". Julklappar ska inte va bekymmer. Jag köper gärna till mina barn och nån speciell person i mitt liv för att visa uppskattning, sen tar mitt julklappsengagemang slut. När nån frågar vad mina barn önskar sig så säger jag att dom kan köpa nån lite skitsak, typ en kortlek eller några pennor. Mer behövs inte för att göra dom glad.



Ska ta hem barnen en stund på julafton efter jag jobbat. Öppna paket, äta gröt och se film. Sen ska dom vidare och jag jobbar lite till innan jag får sätta mig hemma i min ensamhet och bara vara helt julfri. Dvs. inga tomtar, inga trötta människor runtomkring som ska göra den "perfekta" dagen, ingen julgran...bara jag och två sovande hundar = julefrid!

2010-12-15 @ 08:57:39
URL: http://berglunda.blogspot.com
Postat av: Jag

I år nöjer jag mig med att titta in i grannars fönster för att se julstjärnor och ljusstakar. Det enda vi har framme är en adventsstake, det räcker gott och väl. Vi har köpt två julklappar till Fredriks syskonbarn plus några små som ska "lekas" ut på julafton, det räcker gott och väl det också. Julen "firas" hemma hos mamma och Per, det räcker gott och väl. Det också.



Jag tror du kommer få en skön jul, precis som det ska vara. Jag SKA ha en skön jul UTAN ett berg av julklappar. DET är minsann JULFRID det! :D

2010-12-15 @ 10:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback