Efternamn

En fråga jag fått under veckan är; Vilket efternamn har du nu? Några har till och med frågat; Jaha, så du har övergett ditt efternamn nu? Njaaa, så himla lätt är det inte...

Och varför skulle jag egentligen byta efternamn?  Jag gillar mitt namn, det är ju jag. Jag är mitt namn. Skulle jag ta Fredriks efternamn snubblar man ju nästan på s:en, både i mitt förnamn och hans efternamn. Och att ha två efternamn finns inte på min världskarta, och mitt efternamn vill jag inte överge. Jag kan inte säga hur det känns den dagen vi får barn, om vi får barn, men det är då och nu är nu.

Jag är glad att jag får och kan välja, det är inte alla kvinnor som får eller kan det. Så lite symbolik är det nog i att jag behåller mitt efternamn...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hörredu.. får jag lägga in en pussbild på dig och F någon dagi bloggen? Jag ville ju hålla lite tal men det gick ju inte så jag får kanske göra det i efterhand? :-) Kram

Postat av: Helena

Man ska alltid göra det som känns bäst för en själv (så länge det är möjligt) och när det gäller efternamn finns det inget att säga till om ju!

Du är ju en Persson, och Fredrik en Sundin.

Jag tycker inte det är fel alls att ha kvar sitt flick-/pojknamn :P.

Som du säger så kan det kännas annorlunda när ni får barn, men ta det när ni är där.



Pussar o kramar till herr Sundin och fru Persson! :D

2010-06-18 @ 13:28:07
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Jag

Helena, det får du absolut göra, både tal och bild! Jag har ju en puss-bild här på bloggen, men sedan blev det ju några pussbilder på festen också... Hann du ta några?



Absolut, Helena! Jag är ju en Persson ut i fingertopparna. :) Jag ville påpeka att jag faktiskt fortfarande är en Persson genom att säga att Fredrik behållt sitt pojknamn på, men jag vet inte om alla riktigt förstod det skämtet. ;) hahaaa

2010-06-18 @ 18:43:59
Postat av: Helena

Jag förstod det iaf :)

2010-06-18 @ 23:44:49
URL: http://nomea.blogg.se/
Postat av: Helena

Med min lilla kamera blev ju inte bilden så jättebra.. jag knycker gärna en bild av dig ;-) Hihi.. Jag ska skriva något nästa gång jag får lite inspiration!! KRAM

2010-06-26 @ 11:28:55
URL: http://blogg.vk.se/e-lack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback