Sömnlösa nätter

Ytterligare en sömnlös natt. Somnar hur lätt som helst men när jag väl vaknar då kommer alla tankar. Tankar om allt möjligt mellan himmel och jord. Om livet, om vänner, om familjen, om mig, om framtiden, om planer, ja, om allt möjligt som det går att sätta ord på. Om hur vissa saker har blivit, som jag ibland kan känna mig lite sorgsen över. Jag kan inte styra över andra personer eller hur de tänker eller känner eller hur de väljer att agera i vissa skeenden i livet.

Ibland blir jag fruktansvärt trött på att jag alltid ska vara den som kickar igång människor, trots att jag vet att jag gör det bra. Men ibland blir det bara för mycket och jag behöver en paus. Ibland kortare, ibland längre. Jag kan inte alltid vara den som öppnar andras ögon, ibland måste man faktiskt öppna sina egna ögon med hjälp av sig själv.

Vi har bara ett liv, och det är bara du som kan avgöra vad ditt liv ska innehålla.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka fantastiskt formulerade meningar alltså:



"Jag kan inte alltid vara den som öppnar andras ögon, ibland måste man faktiskt öppna sina egna ögon med hjälp av sig själv.



Vi har bara ett liv, och det är bara du som kan avgöra vad ditt liv ska innehålla"



Sant så in i h-vete ju :-) Kram H

Postat av: Jag

Tack! Och visst är det sant...



Ha en skön lördag! Jag ska snart bege mig till jobbet och tjäna lite stålar. :D KRAM, KRAM

2010-12-18 @ 08:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback