Medveten elakhet

Jag skulle vilja berätta hur mycket all medveten (?) elakhet sårar och skadar. Jag skulle vilja berätta hur mycket det påverkar oss; mig indirekt, andra direkt. Jag skulle vilja säga att det går inte att gömma sig bakom en skärm och sedan tro att det som skrivs i cybervärlden inte gäller i den verkliga världen. Jag skulle vilja säga att vissa saker ska skötas snyggt OCH utan inblandning av oss. Jag skulle vilja säga att det är inte barnen som ska vara föräldrarnas förstånd i vissa saker. Jag skulle vilja säga att det är sandlådenivå på hela situationen. Jag skulle vilja säga; gör saker och ting ordentligt för en gångs skull. Jag skulle vilja säga att det gäller att vara realistisk nu och inse att saker är som de är. Jag skulle vilja säga att det finns personer som kan hjälpa i sitatuationer som denna utan inblandning av oss. Jag skulle vilja säga att vissa gånger måste det kosta för att det ska bli optimalt, vissa saker ska man inte snåla in på. Jag skulle vilja säga att personer som du är inte välkommen i mitt liv, i vårt liv.

Du skadar mer än vad du gör nytta. Du är inte välkommen hit förrän du visar att du förändrat dig. Jag blir så *pip* förbannad när du visar upp din dåliga sida, det går i och för sig över fort, men kvar finns en stor besvikelse som ligger och gnager inom mig. Kanske mest en besvikelse för de jag tycker så mycket om, men som du gör så illa. 

Men helst av allt skulle jag vilja skrika rakt ut; DU FÖRTJÄNAR INTE OSS!

Fuck off!
 
Härifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback