Elaka personer

På en ganska så molnfri himmel dyker det trots allt upp ett åskmoln då och då, inget som jag tycker att jag förtjänar och inget riktat mot mig personligen egentligen, men som ändå får mig att fundera hur vissa personer är funtade. Och hur det kommer sig att det blir som det blir... 

Alla har vi ansvar över hur vårt liv ska bli och hur vi vill att våra liv ska vara. Jag har nämnt det här förut; det är bara du eller du som kan påverka ditt liv, ingen kommer att servera dig ditt liv på en silverbricka. Bitter är ett ord som får mig att rysa. Om du sitter och är bitter över livet som varit, går du miste om livet som är just här och nu. Bittra människor blir ofta elaka personer, vilket leder till att de som varit eller är närmast får ta värsta smällarna. Smällar som ibland är helt obefogade vilket leder till att det inte bara är de som får ta smällarna som påverkas, även de som står bredvid får ta konsekvenserna av smällarna.

Tänk en gång till innan du börjar anklaga personer i din närhet över hur din familjesituation, din arbetssituation eller din vänsituation och så vidare ser ut. Personer behöver se sin egen roll i gruppen, oavsett om det är inom familjen eller på jobbet. Vi kan aldrig gå helt fri från ansvar över hur saker och ting har blivit eller hur det är just nu. Det verkar vara väldigt lätt för vissa personer att skuldbelägga andra för saker som hänt eller inte hänt i ens liv. Personer som inte ser sin roll i det stora hela utan lägger alltid skulden på någon annan är...jag vet inte riktigt...fega? Själviska? Har brist på självinsikt? Rädd för ansvar?

Hursomhelst, så tror jag att personer som medvetet är elaka mot sina medmänniskor får förr eller senare sitt "straff". Kanske sitter de där ensamma på ålderns höst när alla närstående flytt fältet, och då tror jag inte att blodsbanden spelar så stor roll. Det gör inte det för mig ialla fall, medvetet elaka människor har inget i mitt liv att göra, oavsett blodsband eller ej...

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Ja de e så sant så :)

2010-04-12 @ 15:11:26
Postat av: Helena

En del människor har det för tråkigt i sina liv.. och måste hitta på massa dumt för att få uppmärksamhet!

Nä, bara sätta ner fötterna!

Postat av: Jag

Sjukt att man använder ilska mot andra för att få uppmärksamhet. Nä, jag vänder såna ryggen till den dagen då de uppvisar bättre beteende. Personer som beter sig på detta sätt förtjänar inte min uppmärksamhet och har absolut inget i mitt liv att göra. EXIT!

2010-04-14 @ 08:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback