Måndagar och fredagar

Det känns som att veckorna bara består av måndagar och fredagar, tiden går så fort att man knappt hinner med. Tiden bara springer ifrån mig. Jag tycker den här tiden som har varit, november, har varit en jobbig tid, det är mörkt mest hela tiden och man jagar den tiden på dagen då det förhoppningsvis är lite ljus utomhus. Det är då tur att december är lite ljusare med ljusstakar och julstjärnor som ska upp. Jag hoppas att jag var så förutseende i våras att jag tog med mig våra julsaker från Umeå. Jag ska springa ner i källaren och kolla om vi har lådan där. Inte för att vi brukar ha uppe så mycket, det är en ljusstake och en julstjärna som brukar komma upp. Men det är ju det som är det mysigaste med julen, advent, resten kan man ju kasta i den röda soptunnan som Sverker har i Plus. ;)

Nu ska jag läsa lite till innan jag ska jaga solen som kors i himlen är synlig idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback