9 december - Jag

Först och främst måste jag säga att jag har haft en helt underbar dag här i Umeå! Först gick jag till studievägledaren och klarade ut oklarheter angående min utbildning så nu har jag hela våren och hösten klar i mitt huvud. Efter det träffade jag Linda och Peter för att kopiera lite föreläsningsanteckning varav vi sedan hamnade på Lindellfiket och pratade i drygt 3 timmar. :O Till sist hade jag en date med Nina på stan, hur trevligt som helst såklart och nu sitter jag här hos Lise-Lotte efter en kall promenad från stan. Och med lite te som ska värma mig. :)

Självklart ska jag skriva ett julkalenderinlägg och idag ska det handla om, tata; MIG själv! Och det passar bra en sån bra dag som denna. Jag har fått så himla mycket klargjort för framtiden och det känns så himla skönt. Nu är det bara att göra klart den här terminen och se fram emot nästa termin som jag verkligen längtar till. Nuvarande termin är under all kritik. Så efter jul tar jag nya tag och det ska bli så kul. :D Och snart vänder det och det blir ljusare och ljusare. 

Jag gillar mig själv numera, det gjorde jag inte förut. Inte sagt att jag inte har brister men jag gillar mig själv överlag. Jag bejakar mig själv varje dag och jag gör det jag tycker om. Jag skrattar ofta och skrattet kommer från hjärtat numera. Riktigt hjärtligt och djupt. Jag känner mig stark även fast jag har svackor, senast för några veckor sedan. Jag tycker att framtiden är spännande och jag ser fram emot att börja jobba. Jag gillar mina vänner och jag är väldigt rädda om dem, jag tycker att jag ofta säger till dem att jag tycker om dem. Senast idag sa jag till en av mina närmsta vänner att jag inte vill att hon ska jobba ihjäl sig eftersom hon jobbar väldigt mycket just nu. Och som jag skrev i fredags så får personer ta mig för den jag är, jag är jag och kan inte vara någon annan och jag tänker inte heller låstas vara någon annan bara för att det ska duga för andra. Och kanske det bara kommer från mig själv egentligen... Att jag är rädd för att inte duga...

...men jag är jag och ingen annan...

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback