Vårt nya hem



Det har varit lite tyst här på bloggen de senaste veckorna. Verkligheten har varit i fokus. Och jag har inte kunnat ge ett samlat intryck och beskrivning om det som skett. Allt har gått i ljusets hastighet och jag kämpat med att strukturera upp det som händer i nuet. Och framförallt inte tänka så mycket OM, vilket jag nästan aldrig tänker egentligen, det är folk utifrån som har många om-frågor. Därför ogillas det starkt när frågor såsom; Men OM du inte får jobb, vad händer då? uppkommer. Ja, du, jag kan inte sia framtiden, jag vet inte mer än dig om vad som händer imorgon, nästa vecka, nästa månad eller nästa år. MEN det jag vet är att så länge jag är handlingskraftig så fixar jag det mesta. Allt har sin tid och tar man saker och ting i tur och ordning ordnar det sig.

Beslutet om att lämna Gustavsberg är taget, inte helt utan sorg i hjärtan, men med nya spännande mål i siktet. Vi beger oss till Umeå igen och blir särbo några månader till. Men den här gången vänder vi på steken; Fredrik i Umeå och jag här i Gustavsberg. Fredrik flyttar redan i maj och jag stannar här till mitten av augusti. Och mitt i detta så håller vi på att planera en 30-årsfest.

Snabba bud blev det, i början av mars åkte vi upp till Umeå, beslutet om att flytta hem igen togs under helgen då Fredrik blev erbjuden ett jobb. Vi hann titta på två lägenheter och en av dessa fick vi. Berghem igen. Nära till det mesta. Och jag kommer att ta långa promenader på Berghem, åter till min favoritsväng där jag hämtar upp energi och kraft. Jag kommer ha nära till Ålidhem och många fikastunder med världens bästa Helena och hennes bäbis (om den nu vill komma ut). Jag har nära till stan och nära till IKSU. NU ska det börja tränas igen; squash, spinning, body balance och så vidare.

Äntligen ska vi ha ETT hem och alla våra saker på ett och samma ställe. Även om det egentligen är en bisak, för det viktigaste är att vi vaknar upp tillsammans varje dag och har ett vardagsliv tillsammans. Och jag är glad att vi har bott här. Det har gett oss så mycket och framför allt perspektiv på livet och vad som egentligen är viktigt. Vad som är viktigt för oss och det vi värderar högt i våra liv... Och jag kan säga att det absolut inte är det materiella...

Nu ska jag bege mig in i jobbjakten på riktigt. Tips mottages gärna.


Ha en bra och ett bra liv! Det ska jag ha, var dag och var stund...

Kommentarer
Postat av: Helena

Va mysigt att du kommer "hem" igen :-) Lägenheten verkar schysst och ligger ju nära det mesta! detta blir kanon ju!! Saknar Dig! Och FÖRHOPPNINGSVIS kommer bebben... ikväll...?? :-D Kram

Postat av: Jag

Ja, det känns riktigt bra att flytta tillbaka till Berghem. :)



Kom bäbisen i natt? hoppas KRAM

2010-03-26 @ 08:18:05
Postat av: Anna i Nacka

Jag har också sorg i hjärtat Lisa! Men nu får jag ju en anledning att besöka Umeå och sååå långt norrut har jag aldrig varit, wieeee!!

2010-03-28 @ 18:24:36
Postat av: Jag

Inte en dag försent att hälsa på Norrland lite, Anna. Ni är varmt välkomna den dagen då vi har flyttat hem igen. :)

2010-03-28 @ 19:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback