För gammal?

Det är väääääldans roligt när man får höra av en kollega att det bästa är att få barn när man är under 25 år för då orkar man med mer OCH efter att ha frågat mig hur gammal jag är, säga; Ja, då är det väl dags att börja skaffa barn då! Visst, det är säkert så att ju yngre man är desto bättre är det. Sanningen kan vara hård att höra ibland, speciellt för mig som inte har barn men som mer och mer börjar känna att det är dags för det steget i livet... Men åren kring 25 var inte alls vidare roliga, jag kämpade på med mig själv för fullt och att då skaffat ett eller flera barn till världen fanns ju inte ens på världskartan. 

Visst, jag är 30 nu, men så jävla gammal är jag inte, medelåldern vid första barnet är för kvinnor är 28,9 år och för män 31,5 år (2009 scb.se). och visst är det lite klumpigt att säga som min kollega sa? Vad vet hon? Tänk om vi hade försökt i många år och inte kunnat få barn? Nä, lite finkänslig får man väl ändå vara när det gäller sånt... Eller har jag fel?

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Ne, du har helt rätt! Man ska vara väldigt försiktig med att säga såna saker, för som du säger har hon ingen som helst aning om ni överhuvudet kan få barn. Sen är det ju viktigast att man känner själv när man vill ha o inte när andra tycker man ska ha.Även om jag gärna blir farmor..hihi.

2010-06-04 @ 19:37:31
Postat av: Helena

Ja det är konstigt hur en del människor funkar. Dom borde kanske inte ha rätten att öppna käften egentligen.

Ingen kan komma o säga att du är för gammal för barn!

Kanske när du är över 50 dock, men herregud! Du är 30, inte gammal!

Postat av: Jag

Vissa klampar rakt ner i träsket utan att ens vara medveten om det... Denna person är en sån och har uttryckt sig klumpigt några gånger tidigare om liknande saker. Trist!

2010-06-06 @ 09:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback