No more alcohol!

Nu för tiden mår jag så otroligt dåligt av alkohol. Ibland bara efter ett glas vin. Efter en kväll ute i goda vänners sällskap med god mat och några glas vin igår, inte alls många vinglas, blev jag för det första åksjuk när vi åkte hem vid ett tiden, vilket jag aldrig någonsin blir. Vi hoppade av några hållplatser tidigare och gick resten av vägen hem. Och för det andra mådde jag verkligen skitdåligt när vi väl kom innanför dörren hemma. Så dåligt att jag fick tillbe Gustavsbergs guden. Fy!

Inte för att det egentligen är något problem, men jag blir lite fundersam över hur min kropp mår och vad som händer i den. Kanske ska jag se det som ett sundhetstecken. Jag vet faktiskt inte... Men bra mår jag absolut inte av alkohol längre.

Och det är märkligt att om jag, som på julfesten i december, beställer in en lättöl och vatten så får jag direkt frågan om jag är gravid. *hahaa* Komiskt va?! Så fort man avstår från alkohol som svensk vid en fest så ska man alltid ha en speciell anledning. I och för sig så har jag ju många bra anledningar, men att jag skulle vara gravid är inte en av dem.

Nåja! Dagen tillbringas förmodligen i fåtöljen, ladda om batterierna för att sedan bege oss till Tyresö ikväll och hälsa på härliga Mary. Och att äntligen få träffa V och Erik igen. Alldeles för länge sedan nu.

Skön lördag till er alla! Och var försiktig med starkare varor. ;)

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Men då...inte roligt o må dåligt :(. Men de e ju ingen nackdel när man blir dålig av sprit precis. De kan man ju vara utan :). Kramar i massor o ha en härlig söndag

2010-01-17 @ 08:12:43
Postat av: Helena

Det är väl i och för sig tur att vi "alkoholar" rätt sällan ändå :-) Men ibland är jag så sugen på ett glas rött fast jag vet hur dåligt det påverkar mig.. brrr.. Har du frresten testat de där helt alkoholfria ölen? Gööörgoa :-D kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback