Julklappar

Okej...

...jag sa ju faktiskt att jag (vi) inte skulle köpa några julklappar i år men tydligen så ljög jag både för mig själv och för er, mina läsare, för nu har jag köpt två julklappar. 

Så vad blev det då? Jo, en förstahjälpenväska och ett myggnät. Och vem köper man sånt till kanske ni nu undrar? Jo, till världens barn via
UNICEF. Julklappar som får mig att känna mig glad inombords, en måbra-känsla infinner sig. Kanske är det ett lätt sätt att rengöra sitt samvete på, men hellre det än att köpa till dem som redan har tusen och åter tusen saker. Eller sånt som vi i den rika världen tar för givet att vi ska ha, som en dräglig vardag utan sjukdomar eller att vi faktiskt har bra tillgång till vård.

God jul, världens barn!

Kommentarer
Postat av: Helena

Okej.. en sån gång är det heeelt ok att rucka på sina egna regler tycker jag :-) Vad trevligt det var att surra bort en timme igår förresten. Det var ju ett tag sen kram

Postat av: Jag

Ja, det tycker faktiskt jag med.:) Och som jag sa; det känns bra i hjärtat att ge en liten slant till de som faktiskt verkligen behöver det. Kanske gör man en liten skillnad... Många bäckar små... KRAM

2009-12-22 @ 08:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback